pixel

Dzień 2: Marketing Opowieści

Historie w marketingu po prostu działają. Więc dlaczego nie widzimy więcej kampanii opartych o storytelling? Opowiedzenie dobrej historii jest po prostu trudne. Z wiedzą z tego dnia Audiokonferencji będzie to dla Ciebie chociaż trochę łatwiejsze.

Dzień 2 – Czwartek – 10 lutego 2022 – Marketing Opowieści

Marketingowi storytellerzy – dlaczego każda firma powinna takiego zatrudnić?

Michał Kasprzyk

Opis przemówienia

Ostatnie lata przyniosły nam wysyp produkcji fabularnych i dokumentalnych na wszelkiego rodzaju platformach streamingowych – czy to video czy audio. A co ważniejsze – znajdują one swoje grupy odbiorców. Dlaczego zatem tak dużo firm boi się opowiadać historie? Dlaczego powielają te same, nudne kampanie marketingowe? Powodów jest rzecz jasna mnóstwo, ale jak dużo łatwiej byłoby, gdyby w firmach znalazły się osoby specjalizujące się w opowiadaniu historii? W Microsofcie jest Chief Storytelling Officer. Jak inne firmy mogą skorzystać na tym trendzie i zacząć snuć więcej opowieści powiązanych ze swoją marką?

Bio prelegenta

W swoich działaniach skupia się na opowiadaniu historii, które dają wartość odbiorcom oraz pomaga innym tworzyć takie historie. Specjalizuje się w dwóch obszarach – przemówieniach i podcastach.

Jako producent podcastów tworzył serie m.in. dla Credit Agricole, Empiku i Nokii. Współprowadzi podcast „Lekkomówni” poświęcony nauce przemawiania. Prowadzi agencję Cleverhearted Showrunners, która produkuje podcasty dla firm.

Jest trenerem wystąpień publicznych, który szkolił osoby z takich firm jak 3M, Santander, Google, Dolby. Przemawiał na największych polskich konferencjach: I Love Marketing, InfoShare, Internet Beta, TEDxKatowice.

W świecie, w którym ludzie nie przepadają za PowerPointem, on go uwielbia i pokazuje innym, że nie taki diabeł straszny – szczególnie jak się go pozna.

Przez 5 lat organizował TEDxWroclaw, czyli lokalną edycję konferencji TED (o Pomysłach Wartych Rozpowszechniania) i oprócz doboru mówców, przygotowywał ich również do wystąpień. Uczył się między innymi od Chrisa Andersona (dyrektora TED) oraz Hansa Roslinga (weterana TED-owych przemówień).

Opowiedz to ciekawie. Czyli jak?

Katarzyna Błaszczyk i Hanna Bogoryja-Zakrzewska

Opis przemówienia

Każdy człowiek ma swoją historię. Ale nie każdy umie o tym opowiedzieć. Możemy w tym pomóc zadając odpowiednie pytania, a potem układając poszczególne elementy historii tak, aby słuchało się tego z zapartym tchem.
Jak sprawić, by ludzie zaczęli opowiadać, a nie przemawiać?
Jak ułożyć nagrania zgodnie z zasadami dramaturgii?
Jak doświadczenia reportażystek radiowych można wykorzystać w marketingu?

Bio prelegentek

Katarzyna Błaszczyk i Hanna Bogoryja Zakrzewska – wiele lat pracowały w Polskim Radiu jako reportażystki. Zdobyły najważniejsze nagrody radiowe w Polsce, ich reportaże wielokrotnie reprezentowały Polskę na forum międzynarodowym. Współorganizowały największą międzynarodową konferencję non-fiction IFC. W 2017 roku stworzyły projekt Torba reportera i podcastera. Szkolą i produkują podcasty dla firm. Ich podcasty dostały nagrodę „Podcast roku 2021” od miesięcznika „Media Marketing Polska”.

Neuromarketing – manipulacja czy rewelacja?

Magdalena Urbaniak

Opis przemówienia

Coraz więcej o nim słyszymy, ale wciąż pozostawia wiele pytań. Neuromarketing – czy jest etyczny, czy jest praktyczny i… czym w ogóle jest? Spieszę z odpowiedzią na te wszystie pytania.

Bio prelegentki

Strateżka i szkoleniowiec w obszasze komunikacji i marketingu. Założycielka agencji marketingowej MaxTractor. Wykładowczyni na takich uczelniach jak Uniwersytet Wrocławski, SWPS, WSH czy Uniwerstet Ekonomiczny. Prelegentka (m.in na konferencji TEDx, Infoshare czy I love Marketing). Autorka bloga magdaurbaniak.com i tractormania.pl i. Jej artykuły znajdziesz w takich magazynach jak Sprawny Marketing, Marketer+ czy Social Media Manager.

Jak mówić do kobiet i o kobietach

Patrycja Obara

Opis przemówienia

W książce “Niewidzialne kobiety” Caroline Criado Perez dowodzi, że domyślnym użytkownikiem większości usług i dóbr dostępnych na rynku (włącznie z opieką zdrowotną) jest mężczyzna. Tymczasem około połowa globalnej populacji to kobiety. Jak mówić do nich (i o nich)? Z tego przemówienia dowiesz się, jakie są alternatywy dla tradycyjnego modelu opowieści, które w większym stopniu uwzględniają i odpowiadają na kobiece potrzeby i jak je wykorzystać w swoim przekazie.

Bio prelegentki

Patrycja Obara współtworzy podcast Lekkomówni. Jest mówczynią i trenerką wystąpień publicznych oraz certyfikowaną trenerką wokalną MVT. Przemawiała m. in. na TEDxWroclaw, TEDxPolitechnikaWroclawska i w Sejmie RP. Współpracowała z Uniwersytetem Wrocławskim, Uniwersytetem SWPS, Politechniką Wrocławską i Uniwersytetem Ekonomicznym. W latach 2006-2015 była tłumaczką magazynu Harvard Business Review Polska. Prowadzi Wrocławską Szkołę Śpiewu i jest artystką nominowaną do Wrocławskiej Nagrody Muzycznej 2019.

Jak opowiadać o sznurowadłach czyli storytelling w filmach reklamowych

Szymon Skowroński

Opis przemówienia

Wizualny storytelling, video marketing, branded content – formy filmowe są najpopularniejszym środkiem komunikacji marketingowej, a trend będzie tylko wzrastał. Jak opowiedzieć filmową historię o produktach i usługach, która przyciągnie uwagę i zostanie z widzem na dłużej?

Bio prelegenta

Szymon Skowroński – scenarzysta, reżyser, producent, copywriter związany z domem produkcyjnym Ikona. Finalista Papaya Young Directors 2020, półfinalista edycji 2020. Autor ponad trzydziestu zrealizowanych scenariuszy filmów promocyjnych i reklamowych, współtwórca ponad setki produkcji, w tym filmowych etiud i teledysków. Redaktor portali film.org.pl, Filmawka, artpapier z dorobkiem ponad 250 artykułów na temat kinematografii i form audiowizualnych.

Prawo to historie. Wystarczy je opowiedzieć. Choćby na Linkedinie!

Elżbieta Niezgódka

Opis przemówienia

Nawet prawo to materiał na storytelling. Zaczęło się od kilku polubień. 0 komentarzy. Małe zasięgi. Nie odpuszczałam. Trzymałam się trzech zasad: regularność, prosty język i perełki z mojej pracy. Nagle pękło, ruszyło. Publikując na Linkednie posty #WtorkizPaniąMatyldą zbudowałam silną markę osobistą. W ,,nudnej” branży, pełnej paragrafów i niezrozumiałych słów. Jak doszłam do 9 000 poleceń? Jak pisać, żeby inni chcieli to czytać? Wysłuchaj podcastu!

Bio prelegentki

Elżbieta Niezgódka jest adwokatką o dwóch twarzach.

Jedną twarzą Elżbiety jest praktyka zawodowa. Elżbieta jest partnerką kobiet w starciach i trudnych rozmowach z pracodawcą. Chroni kobiety przed niesprawiedliwym zwolnieniem. Konsultuje wypowiedzenia, umowy o zakazie konkurencji, kontrakty menadżerskie. Negocjuje kwoty zadośćuczynienia w sprawach o mobbing, molestowanie czy dyskryminację.

Drugą twarzą Elżbiety jest działalność społeczna czyli Woman Labour Matters, pierwszy w Polsce projekt społeczny wspierający kobiety w trudnych sytuacjach w pracy.
Elżbieta organizuje szkolenia, warsztaty i wykłady zwiększające świadomość prawną kobiet w relacjach z pracodawcą.

W październiku 2021 r. Elżbieta została wskazana przez Forbes Woman jako jedna z 25 prawniczek wyróżniających się w biznesie.

Jak wpleść storytelling w marketing dużej organizacji na przykładzie Nokii

Marta Urbańska- Łaba

Opis przemówienia

Najważniejszym składnikiem każdej organizacji są ludzie. Bez ich umiejętności i doświadczeń, żadna firma nie osiągnęłaby sukcesu. Czemu zatem nie pozwolić także im podzielić się ich własnymi historiami w działaniach marketingowych? To pytanie zadała sobie polska Nokia, która na bazie autentycznego storytellingu stworzyła podcast, obejmujący tematy techniczne oraz kulturowe firmy.

W tej prelekcji, będziecie mogli usłyszeć dlaczego powstały Nokia Stories, jak je stworzyliśmy oraz jakie efekty osiągnęliśmy.

Zapraszam serdecznie!

Bio prelegentki

Marta Urbańska- Łaba – Talent Attraction Partner we wrocławskim oddziale Nokii. Jest absolwentką psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim. W pracy, poza rekrutacją, zajmuje się Employer Brandingiem. Stawia na otwarte rozmowy, wymianę doświadczeń oraz nieszablonowe pomysły.

Skąd Romek wie, żeby nie jeść fioletowego i jak to się ma do naszych decyzji zakupowych?

Maciej Cichocki

Opis przemówienia

Antropolodzy są zgodni, że odkryciem, które w największym stopniu wpłynęło na rozwój ludzkości było oswojenie ognia. Po pierwsze dawał on ciepło. Po drugie bezpieczeństwo. Po trzecie, można przy nim było pogadać. Opowiedzieć sobie historie, które uczyły, przestrzegały lub zachęcały do działania.
Dziś już nie potrzebujemy ognisk. Ciepło i bezpieczeństwo dają nam nasze domy. Nadal jednak pragniemy dobrych opowieści. Dlatego czytamy książki, oglądamy seriale i spotykamy się na plotki ze znajomymi.
Jak ten głód historii wykorzystać w marketingu?
Prosta odpowiedź brzmi: Nie mów. Opowiedz to!
Po bardziej rozbudowaną zapraszam do prelekcji 🙂

Bio prelegenta

Maciek Cichocki – Storyteller, trener, konsultant w biznesie
Od blisko 20 lat żyje z gadania do ludzi. Tworzę i opowiadam historia, które dają do myślenia. Zawodowo skupiam się na wspieraniu komunikacji w biznesie. Około zawodowo tworzę razem z Anną Kędzierską podcast Opowiedz to – podcast dla tych, którzy mówią do ludzi. Prywatnie, w zależności od pogody, albo połykam setki kilometrów na rowerze albo rozbieram na czynniki pierwsze reklamy, filmy i metafory.